בעבודות על אריזות הקרטון, העבודות שלאחר תערוכת היחיד, המרכיבים בכל עבודה מתפתחים. החל משני כדים שקופים המכילים מים ולבבות שוכבת מתחתם דמות שנראית עייפה, מעכלת את מראות הנוף ובעיקר מעכלת את חוויות התערוכה. נותרה בה חווית היופי, הפרגון וההבטחה בדמות הרקפת גדולת הממדים בעלת הכתר הוורוד.
בציור השני מופיעים צבעים המזכירים שקיעה. התפכחותם למקום מציאותי, מורכב וקשה של פחדים וחששות מסוף של תהליך ותקופה שיש בה שיא. שתי הדמויות המופיעות בצידה השמאלית של העבודה השראתם מציור זוג מהתקופה הכחולה של פיקסו, שושן צחור בתוך עיגול כמו שמש או הילת קדושים, צפרים שחורות מלקטות ומים הזורמים בבלימה תוך חור, סדק. חודש אייר השושן הצחור פורח באותו החודש. עליו עשרה במספר. בהיטל על פריחתו נראית כמו מגן דוד.
העבודה השלישית מורכבת מכד גדול שיש בו סדק המצוי בבטנו.
המים מגיעים אליו ממקור מים עליון, ממלאים אותו ומימיו נשפכים מתוך הסדק שיש בו. שתי צפרים אוחזות סבך ומושכות בחוטים. הן יוצרות חוטים שונים הלופתים את הכד. ישנו עציץ שלתוכו נשלכים גרעינים מצמח שצומח ליד. בעבודה מופיעה דמות אחת בודדה ומכונסת אף היא בהשראת דמות מהתקופה הכחולה של פיקסו. אני חווה בעבודה קושי המהול בתיקווה. הגרעינים הם פוטנציאל לצמיחה.
הרביעית מסתמנת ככד שמסביבו עציצים. בכד מצוי חור והמים זורמים ממנו. הפרחים שבתוכו נובלים בשל החסר במים שזרמו החוצה. אבל לפני נבילתם הם משליכים את הגרעינים שאצרו בתוכם. המים משקים רק חלק מתוך העציצים, סימן לבאות. רק חלק מהפוטנציאל ימומש. בציור מופיעות שתי צפרים: אחת שמלקטת את הגרעין שאינו נובט והשנייה כבר עפה ובתוך מקורה גרעין. התפזרות זרעים – אחת הדרכים היא באמצעות בעלי חיים ובמקרה זה בעל כנף. הדמות בציור צופה במתרחש מתוך חלון.
Comments